До уваги рідних та близьких військовослужбовців та цивільних осіб, які зникли безвісти за особливих обставин у зв’язку з повномасштабною агресією російської федерації

  • 257

З 01 жовтня 2023 функції урядового Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, передано від Мінреінтеграції до МВС України.

Для забезпечення діяльності Уповноваженого 25.08.2023 наказом Міністра внутрішніх справ № 709 в МВС України створено Управління з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (Секретаріат Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин).

До його завдань віднесено забезпечення формування та реалізації державної політики МВС у сфері дотримання норм міжнародного гуманітарного права на всій території України у частині координації розшуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та вирішення інших пов’язаних з цим питань відповідно до Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», а також забезпечення функціонування Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

 

Безпосередньо до компетенції Уповноваженого МВС з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, віднесені:

- взаємодія з органами державної влади, допоміжними, консультативними, дорадчими та іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями та об’єднаннями, органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також з підприємствами, установами та організаціями з метою забезпечення ефективних заходів з розшуку та обліку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;

- обробка та організація обміну інформацією, що може сприяти розшуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, між державними органами, уповноваженими на їх облік та/або розшук;

- комунікація з родичами осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та надання їм у межах, визначених законодавством, інформації про стан розшуку та його результати, ідентифікацію або результати розслідування зникнення особи.

 

Регіональні представники Уповноваженого виконують зазначені завдання на місцях з урахуванням регіональної специфіки, в тісному контакті з представниками регіональних підрозділів усіх органів, залучених до процесу розшуку та обліку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Через залучення до процесу розслідування кримінальних проваджень кількох різних правоохоронних органів - Нацполіції, СБУ та прокуратури, іноді з різних областей – родини безвісно зниклих осіб часто втрачають джерела достовірної інформації про перебіг розшукових, слідчих дій та пізнавальних заходів. Налагодження належної комунікації між державними органами та родинами зниклих безвісти – одне з основних завдань представників Уповноваженого.

Для внесення до Реєстру відомостей про безвісно зниклу особу або отримання витягу з Єдиного реєстру осіб, безвісно зниклих за особистих обставин, громадянам потрібно звернутися до МВС України з відповідною заявою, долучивши до неї копії документів, необхідних для ідентифікації заявника та безвісно зниклої особи, документи що підтверджують факт безвісного зникнення особи (для військових це сповіщення, для цивільних – витяг з Єдиного реєстру кримінальних проваджень, тощо), а також документ, що підтверджує родинні відносини. Запит про отримання Витягу можуть подати близькі родичі або члени сім’ї осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», близькими родичами та членами сім’ї особи, зниклої безвісти за особливих обставин, є чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі які не перебувають у шлюбі.

 

Заяву з долученими документами та копіями необхідно направити на адреси МВС України. Адреса для електронних звернень – pgmia@mvs.gov.ua для письмових звернень – вул. Богомольця, 10, м. Київ, 01601.

 

Всі необхідні інформаційні матеріали щодо можливості та порядку отримання витягу з Реєстру можна знайти на офіційному веб-сайті МВС України в розділі «Пресцентр – Анонси – Корисна інформація». Секретаріат уповноваженого має офіційний Телеграм-канал, де також можна знайти контактні дані та багато корисної інформації, посилання на канал https://t.me/ZNYKLI_BEZVISTI_MVS. Окрім того, для безпосереднього звернення до Секретаріату Уповноваженого можна скористатися адресою електронної пошти bezvisty.info@mvs.gov.ua.

 

Для інформування громадян з 01.10.2023 року МВС України запроваджено «гарячу лінію» Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин за номером 0 800 103 333.

 

Запис громадян, громадських організацій, об’єднання родин на особистий прийом до Виконувача обов’язків Уповноваженого – начальника Управління з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин МВС України Артура Ринатовича ДОБРОСЕРДОВА та представників Уповноваженого у м. Києві та Київській області здійснюється з понеділка по п’ятницю в робочий час за телефоном (044) 254-77-69. Прийомні дні – вівторок, середа й четвер.

 

На Харківщині прийом громадян з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, здійснює представник Уповноваженого, головний спеціаліст Секретаріату Олександр САВЧЕНКО. Прийом проводиться в звичайний робочий час за адресою: м. Харків, вул. Шевченка, 26, приміщення Регіонального сервісного центру МВС України, кабінет 724. Звернутися з питанням та отримати консультацію можна також за телефоном (066) 428-04-01.

розшук осіб, зниклих безвісти за особливих обставин

Корисні посилання